1 σχόλιο

ROADLESS AREAS Η ΔΙΑΤΑΞΗ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΑΠΟ ΔΡΟΜΟΥΣ ΔΑΣΙΚΕΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ

ddde2f2f-b42f-4767-a4d9-476d5cbcfcbf1http://www.vol.be.ch (Το κείμενο που ακολουθεί είναι μετάφραση αποσπάσματος από άρθρο στην ιστοσελίδα του Αμερικανικού « συμβουλίου για την προστασία του φυσικού πλούτου» http://www.nrdc.org/forests/qroadless.asp)

Ερωτήσεις και απαντήσεις για τα πιο σημαντικά μέτρα προστασίας του δάσους στην Αμερικανική ιστορία …

1.Τι είναι οι δασικές περιοχές ελεύθερες από δρόμους (Roadless areas)

Αυτές περιλαμβάνουν κάποιες περιοχές που είναι από τις πιο όμορφες και οικολογικά σημαντικές στα εθνικά μας δάση. Περιοχές χωρίς δρόμους είναι ακριβώς αυτό. Περιοχές όπου δεν υπάρχουν δρόμοι και όπου σαν αποτέλεσμα δεν υπάρχει υλοτομία και οποιαδήποτε άλλη ανάπτυξη. Ανέγγιχτες από κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα αυτές οι περιοχές είναι τα τελευταία φυλάκια της αρχέγονης Αμερικάνικης φύσης.

2. Γιατί είναι αυτές οι περιοχές σημαντικές;

Είναι καταφύγια για την άγρια πανίδα, της οποίας οι φυσικές κατοικίες σε άλλα μεγάλα δάση έχουν διασπαστεί η καταστραφεί εντελώς(…)Αυτά τα ήσυχα και παρθένα μέρη παρέχουν καταφύγιο επίσης και στους ανθρώπους: είναι ένας κόσμος έξω από την στρεσογόνα και φρενήρη καθημερινότητα των πόλεων(…) Εκεί που υπάρχουν δρόμοι αναπτύσσονται παρασιτικές μορφές ζωής χλωρίδας και πανίδας, διαταράσσοντας την ευαίσθητη ισορροπία των τοπικών οικοσυστημάτων(…)

3. Ποιος είναι ο νόμος που προστατεύει τις περιοχές, όπου απαγορεύεται η κατασκευή δρόμων.

Αυτός είναι ένας διοικητικός νόμος ,που υιοθετήθηκε από τη δασική υπηρεσία των Η.Π.Α. τον Ιανουάριο του 2001,για να διαφυλάξει, ότι έχει απομείνει από άγρια φύση στο εθνικό δασικό σύστημα. Αυτός ο νόμος θέτει το 1/3 της έκτασης των εθνικών δασών έξω από κατασκευή οποιουδήποτε δρόμου (…). Αυτή η προστασία είναι ο μόνος τρόπος να προφυλαχθούν αυτές οι εκτάσεις από τις σοβαρές βλάβες, που οι δρόμοι και η έντονη ανάπτυξη έχουν επιφέρει σε πολλές περιοχές των εθνικών δασών. Το σχέδιο προστατεύει άφθαρτες δασικές περιοχές σε 39 πολιτείες. Παρόλα αυτά, το παραπάνω σχέδιο δεν απομονώνει τις προστατευόμενες περιοχές από το κοινό. Αντίθετα παρέχονται όλες οι ευκαιρίες, για πρόσβαση του κοινού και αναψυχή του, που περιλαμβάνουν πεζοπορία, ψάρεμα, κυνήγι, κάμπινγκ και ποδηλασία, όπως επίσης και το εισόδημα και τις δουλειές, που όλες αυτές οι δραστηριότητες αποφέρουν στις τοπικές κοινωνίες(…).

4.Τι είδους περιοχές προστατεύονται από το νόμο.

Ο νόμος προστατεύει εκατοντάδες χιλιάδες μονοπάτια πεζοπορίας σε όλα τα δάση και τα βουνά της χώρας …Απαλλάχια, Σιερα Νεβάδα(…)

5.Ποιος υποστηρίζει το νόμο.

Τον υποστηρίζει μια μεγάλη πλειοψηφία του Αμερικάνικου πληθυσμού. Το πλάνο υιοθετήθηκε μετά από διαδικασία δύο χρόνων, που περιελάμβανε 600 δημόσιες συναντήσεις. Η δασική υπηρεσία δέχθηκε πάνω από 4.000.000 σχόλια πάνω στο νόμο «των ελεύθερων από δρόμους δασικών εκτάσεων», η πλειοψηφία των οποίων ήταν υπέρ του. Υποστήριξη για το σχέδιο της δασοπροστασίας, υπήρξε επίσης από επιστήμονες, θρησκευτικούς ηγέτες και εφημερίδες από όλη τη χώρα και δημοσκοπήσεις έδειξαν τεράστια υποστήριξη του σχεδίου από τη μερίδα του πληθυσμού που προτιμά την αναψυχή στη φύση.

8.Γιατί χρειαζόμαστε εθνική στρατηγική για τη διαχείριση των «ελεύθερων από δρόμους δασικών εκτάσεων».

(…) Ιστορικά η Ομοσπονδιακή κυβέρνηση δημιούργησε τα εθνικά δάση για να σταματήσει τη καταστροφή τους από τοπικά συμφέροντα(…)Ο νόμος των «ελεύθερων από δρόμους δασικών εκτάσεων» σχεδιάστηκε για να προστατεύσει τα εναπομείναντα παρθένα δάση από τη κατασκευή δρόμων, ενάντια στα βραχυπρόθεσμα συμφέροντα των τοπικών κοινωνιών.

9.Είναι η κατασκευή δρόμων και η υλοτομία στα δάση ουσιώδης στη προσπάθεια μείωσης των κινδύνων πυρκαγιάς;

Η απάντηση είναι όχι. Αντίθετα οι «ελεύθερες από δρόμους δασικές εκτάσεις» χρησιμεύουν ως ουδέτερες ζώνες, οι οποίες βοηθούν στη πρόληψη πυρκαγιών. Μελέτες της δασικής υπηρεσίας βρήκαν, ότι μεγάλες πυρκαγιές συμβαίνουν πολύ πιο συχνά σε περιοχές, που είναι οδοστρωμένες παρά σε περιοχές, που είναι ελεύθερες από δρόμους και καλύπτονται από τον σχετικό νόμο. Η ανθρωπογενής πυρκαγιά είναι 5 φορές πιο πιθανή να προκληθεί σε οδοστρωμένες δασικές εκτάσεις, παρά σε αυτές που είναι ελεύθερες από δρόμους. Σύμφωνα με μια 15ετή μελέτη από ανεξάρτητους επιστήμονες, μεγάλες πυρκαγιές κάθε είδους είναι πιο πιθανό να συμβούν και να καίνε σε μεγαλύτερη έκταση και διάρκεια σε περιοχές, που διατρέχονται από δρόμους. Η υλοτομία και η οδοποιία σε ελεύθερες από δρόμους δασικές εκτάσεις αυξάνουν τον κίνδυνο πυρκαγιάς με διάφορους τρόπους.

Πρώτον, η υλοτομία και οδοποιία εκθέτουν περισσότερο το δάσος στο φως του ήλιου και του αέρα πράγμα το οποίο ξεραίνει το εσωτερικό του δάσους και καθιστά τα δένδρα περισσότερο εύφλεκτα.

Δεύτερον, κατά την υλοτομία αφήνονται πίσω κλαδιά κορμοί κ.λ.π. που είναι πολύ εύφλεκτα υλικά.

Τρίτον, η κοπή των δένδρων ευνοεί την ανάπτυξη θαμνώδους χλωρίδας που είναι πολύ εύφλεκτη.

Τέταρτον, η λειτουργία των βαρέων μηχανημάτων οδοποιίας και υλοτομίας διαταράσσουν τη δομή και τη σύσταση του εδάφους, τα νερά της βροχής χάνονται, αντί να ποτίζουν τα δέντρα και να κρατούν το έδαφος υγρό.

Πέμπτο, η οδοποιία και η υλοτομία εισάγουν παράσιτα και ασθένειες που προξενούν βλάβες στα δένδρα και τα καθιστούν πιο εύφλεκτα.

Τέλος, οι δρόμοι επιτρέπουν την αθρόα και αλόγιστη πρόσβαση σε πολύ κόσμο μέσα στο δάσος πράγμα το οποίο οδηγεί σε πιο πολλές ανθρωπογενείς πυρκαγιές .

Advertisements

One comment on “ROADLESS AREAS Η ΔΙΑΤΑΞΗ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΑΠΟ ΔΡΟΜΟΥΣ ΔΑΣΙΚΕΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ

  1. Το Σέιχ Σου έχει γενικώς κατακερματηστεί από μεγάλους χωματόδρομους (προς ανατολικά τουλάχιστον). Τώρα επίκειται η κατασκευή αυτού του μεγάλου έργου. Όλα αυτά συνεπάγονται τον κατακερματισμό των ενδαιτημάτων της πανίδας που βρίσκεται στην περιοχή την οποία θα έπρεπε να φυλάμε ως κόρη οφθαλμών. Πολλά θηλαστικά (κουνάβια,σκίουροι κ.ά.) βρίσκονται πατημένα στο δρόμο, ενώ πουλιά ενοχλούνται από την φασαρία σε ευαίσθητες περιόδους της ζωής τους (π.χ. αναπαραγωγή). Ακόμα και άλλες ταξινομικές ομάδες, όπως τα έντομα, και γενικώς τα ασπόνδυλα μπορεί να επηρεάζονται λόγω διακοπής της επικοινωνίας μεταξύ των μεταπληθυσμών. Επομένως, μία νομοθεσία του στυλ roadless area ακούγεται ως κάτι πολύ καλό.

    Συνεχίστε την καλή δουλειά!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: