Σχολιάστε

ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ

imagesCAW1JIDX

φωτο από διεύθυνση
http://gregor.us/california/lost-pearblossom-highway/

«Kαμιά μαγεία δεν θα παράγει οδούς επαρκείς για τα αυτοκίνητα.Οι λύσεις δεν είναι ούτε φθηνές ούτε εύκολες»
Robert Moses ,συντονιστής τεχνικών έργων Ν,Υόρκης,νικητής του εθνικού βραβείου κατασκευής εθνικών οδικών δικτύων ΗΠΑ ,1950

Ηταν γύρω στα 1946 όταν οι εταιρείες General Motors ,Standard Oil και Firestone απέκτησαν τον έλεγχο στα τραμ και τα τρολευ των 80 μεγαλύτερων πόλεων των ΗΠΑ,για να τα αποσύρουν από τη κυκλοφορία ,με στόχο την αύξηση των πωλήσεών τους σε αυτοκίνητα ,ελαστικά και πετρέλαιο.
http://environment.about.com/od/fossilfuels/a/streetcars.htm
Ακολούθησαν η επέκταση των πόλεων στην εξοχή με τη δημιουργία των προαστίων και η κατασκευή εκατοντάδων χιλιάδων μιλίων αυτοκινητοδρόμων ταχείας κυκλοφορίας ,με την αγαστή συνεργασία του λόμπυ των αυτοκινητοδρόμων και του πολιτικού προσωπικού,η οποία κορυφώθηκε με τη υπερψήφιση της Highway Act το 1956,όταν υπουργός άμυνας των ΗΠΑ διορίσθηκε πρώην πρόεδρος της General Motors.
Το όνειρο της αυτοκίνησης ,που βασιζόταν στα φθηνά καύσιμα ,αποδείχθηκε πολύ σύντομο αφού ήδη από το 2003 άρχισε η κάμψη στη παραγωγή πετρελαίου ,ενώ σήμερα προβλέπεται η εξάντληση των αποθεμάτων του μαύρου χρυσού σε 54 χρόνια,του φυσικού αέριου σε 63 και του κάρβουνου σε 112 χρόνια και όσο για τα νέα κοιτάσματα αυτά υστερούν τόσο σε ποσότητα ,όσο και σε ποιότητα.
«Δεν θα ξαναδείτε φθηνή βενζίνη,ούτε φθηνή ενέργεια» προειδοποιεί μέσα από τις σελίδες του Forbes ,στις 7/11/2009 ,ο οικονομολόγος Chris Nelder ,και συνεχίζει «Πετρέλαιο,Αέριο,Κάρβουνο μετά τη κορύφωση βρίσκονται σε κάμψη ως προς τις δυνατότητες παραγωγής και καμμιά τεχνική δεν μπορεί να το αλλάξει.Χρειαζόμαστε άλλες 6 Σαουδικές Αραβίες μέχρι το 2030 για να αντιμετωπίσουμε τη μείωση των αποθεμάτων και την αύξηση της ζήτησης»
Στην Ελλάδα των μνημονίων ήδη μόνο μέσα στο 2010 η τιμή της βενζίνης αυξήθηκε κατά 50% ,με συνέπεια ,σύμφωνα με τη ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ να μειωθεί η κυκλοφορία των αυτοκινήτων κατά 30%,να μειωθούν τα θανατηφόρα αυτοκινητικά ατυχήματα κατά 18% και να κλείσουν πολλά βενζινάδικα.
Και ενώ αυτά συμβαίνουν στην ελληνική πραγματικότητα το πολιτικό προσωπικό εθνικό και υπερεθνικό (ΕΕ ,τρόικα κ.λ.π.) επενδύει στη κατασκευή αυτοκινητοδρόμων ,που σίγουρα δεν εξυπηρετούν τη συντριπτική πλειοψηφία των νεόπτωχων συμπολιτών μας ,που κινούνται πλέον είτε με ποδήλατα ,είτε με ΜΜΜ ,προσφέρουν όμως ρευστότητα στους ομίλους ,που έχουν κατακερματίσει την επικράτεια με πανάκριβες λεωφόρους ταχείας κυκλοφορίας ,παρεμποδίζοντας την ελεύθερη χρήση των οδών σε όσους αδυνατούν να καταβάλλουν το αντίτιμο στα διαρκώς πολλαπλασιαζόμενα σημεία διοδίων .
Σε μια εποχή όπου κλείνουν νοσοκομεία ,συγχωνεύονται σχολεία και οι μαθητές δεν πηγαίνουν στα σχολειά τους ,διότι το κράτος δεν πληρώνει τους λεωφορειούχους ,είναι ύβρις η κατασκευή νέων αυτοκινητοδρόμων και μάλιστα όταν η κατασκευή τους καταστρέφει το φυσικό ,αισθητικό και πολιτιστικό περιβάλλον,μετατρέποντας την οικονομική σε περιβαλλοντική κρίση.

Παρακάτω βίντεο όπου παρουσιάζεται μέσα από τη κρίση των αμερικανικών προαστίων η ενεργειακή κρίση και η αποκαθήλωση του αυτοκινήτου ,συστατικό του αμερικάνικου ονείρου

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: