1 σχόλιο

ΠΕΤΑΕΙ, ΠΕΤΑΕΙ ……Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ

elevated highway

Η φωτό από την παρακάτω Ινδική ιστοσελιδα

http://www.thehindu.com/news/cities/bangalore/funds-crunch-halts-airport-elevated-expressway-work/article4489106.ece

Τι κι αν η κυκλοφορία των οχημάτων έχει μειωθεί κατά 40% ;
Τι κι αν η ρύπανση του περιβάλλοντος λόγω της καύσης ξυλείας και κάρβουνου έχει εκτοξευθεί σε επίπεδα του 19 ου αιώνα;
Τι κι αν έχουν σταματήσει ή επιβραδυνθεί όλα τα οδικά έργα;
Οι κυβερνώντες εξασφάλισαν κονδύλλια για τη διαπλάτυνση της υφιστάμενης περιφερειακής και την κατασκευή υπερυψωμένου αυτοκινητόδρομου ,που θα κινείται σε επαφή ή πάνω από το περιαστικό δάσος της πόλης,το Σειχ Σου,για 4 περίπου χιλιόμετρα .
Για τις ανάγκες της κατασκευής του έργου προβλέπεται:
ΚΑΘΑΙΡΕΣΗ ΣΥΝΔΕΤΗΡΙΩΝ ΓΕΦΥΡΩΝ ΜΕ ΤΟ ΣΕΙΧ ΣΟΥ -ΚΑΤΕΔΑΦΙΖΕΤΑΙ Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΠΕΖΟΓΕΦΥΡΑ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΠΕΡΡΑΙΒΟΥ
Θα κατεδαφισθούν τρεις γέφυρες, του Επταπυργίου,του Αγίου Παύλου (που οδηγεί στη πυροσβεστική) και της Περραιβού στην Ανω Τούμπα ,με αποτέλεσμα να καταργηθεί κάθε πρόσβαση πυροσβεστικών οχημάτων προς το δάσος .Η πρόβλεψη επανακατασκευής των γεφυρών Επταπυργίου και Περραιβού σε ένα απώτερο και ασαφές μέλλον χωρίς συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ,καθιστά το μέλλον του περιαστικού δάσους ζοφερό και δυσοίωνο.
ΑΠΟΨΙΛΩΣΗ 45.000 Τ.Μ. ΔΑΣΟΥΣ –ΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΠΕΡΡΑΙΒΟΥ ΑΠΟΨΙΛΩΝΟΝΤΑΙ 10.000 Τ.Μ. ΔΑΣΙΚΗΣ ΕΚΤΑΣΗΣ
Θα υλοτομηθούν δεκάδες χιλιάδες δένδρα και τη θέση τους θα πάρουν γιγάντια πέλματα από τσιμέντο που θα στηρίζουν την ιπτάμενη οδογέφυρα.Μονο στη περιοχή της πεζογέφυρας Περραιβού προβλέπεται η αποψίλωση 10.000 τ.μ. δασους από πεύκα και έλατα.Σημειωτέον ότι για την αποψίλωση δεν έχει γίνει αρση αναδάσωσης (το Σειχ Σου είναι αναδασωτεο σε όλη του την έκταση) όπως απαιτεί η νομοθεσία ,ούτε έχουν υποβληθεί λεπτομερή τοπογραφικά διαγράμματα με γεωγραφικές συντεταγμένες της έκτασης που θα απογυμνωθεί ,με αποτέλεσμα να καθίσταται ανέφικτος ο έλεγχος των εργολάβων-κατασκευαστών.
ΑΕΡΙΑ ΡΥΠΑΝΣΗ –ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΕ ΧΡΗΣΤΕΣ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ,ΣΕ ΧΛΩΡΙΔΑ ΚΑΙ ΠΑΝΙΔΑ
Θα αυξηθούν οι αέριοι ρύποι ,εάν ,όπως διατείνεται η μελέτη, αυξηθεί η κυκλοφορία των οχημάτων.Η αύξηση των αέριων ρύπων θα προκαλέσει βλάβες στη χλωρίδα (φυτά,δένδρα) ,στη πανίδα και στα ρέματα του Σειχ Σου ,ενώ θα έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην υγεία των χρηστών του δάσους και των κατοίκων των περιοχών,που βρίσκονται κοντά στη περιφερειακή,ιδίως όταν υπάρχει άπνοια.
ΗΧΗΤΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ –ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ
Η αμφιθεατρικότητα του Σειχ Σου και η οπτική επαφή με την υπερυψωμένη λεωφόρο θα αυξήσουν τα επίπεδα του θορύβου και θα μετατρέψουν το δάσος από χώρο γαλήνης και ηρεμίας σε χώρο μεγάλης ηχητικής όχλησης .Ετσι θα διαταραχθεί ο αναπαραγωγικός κύκλος στα ζώα και τα πουλιά ,ενώ οι επισκέπτες του δάσους θα αναγκασθούν να το εγκαταλείψουν,αφού ο θόρυβος θα φθάνει και στα πλέον απομακρυσμένα σημεία του .Να σημειωθεί ότι στο στάδιο της κατασκευής ο θόρυβος από τους γερανούς,τα τρυπάνια και τις ανατινάξεις με εκρηκτικά των βράχων θα κυμαίνεται από 79 έως 120 ντεσιμπέλ.
ΟΠΤΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ –Η ΥΠΕΡΥΨΩΜΕΝΗ ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΟΡΑΤΗ ΑΠΟ ΤΗ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΤΟ ΔΑΣΟΣ
Η υπερυψωμένη λεωφόρος ,που θα κατασκευασθεί σε ύψος 7 μέτρων από το έδαφος θα είναι ορατή όχι μόνο από το δάσος ,αλλά και από πολλά σημεία της πόλης αλλοιώνοντας τη φυσιογνωμία της,η οποία καθορίζεται μέχρι σήμερα από το γαλάζιο της θάλασσας και το πράσινο του Σειχ Σου.Ακόμη, αφού θα παρεμβάλλεται μεταξύ δάσους και πολεοδομικού συγκροτήματος θα επηρρεάσει τη κίνηση των ανέμων , ,όταν γνωρίζουμε τη σημασία των ανέμων για καθαρισμό της ατμόσφαιρας και για το κλίμα της πόλης.

ΦΩΤΟΡΥΠΑΝΣΗ-ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΠΑΝΙΔΑ
Ο ηλεκτροφωτισμός της υπερυψωμένης λεωφόρου και τα φώτα των αυτοκινήτων θα προκαλέσουν αποπροσανατολισμό των εντόμων και των μεταναστευτικών πουλιών και θα διαταράξουν τις συνήθειες διατροφής και την αναπαραγωγή τους.Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι κουκουβάγιες και οι νυχτερίδες που εξαφανίζονται από περιοχές με έντονο φωτισμό.

ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΔΑΣΙΚΩΝ ΔΡΟΜΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΦΟΡΤΗΓΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
Το σύνολο των δασικών δρόμων θα χρησιμεύει για τη κίνηση βαρέων οχημάτων της εταιρείας, που θα μεταφέρουν προιόντα εκσκαφής στα λατομεία του Ασβεστοχωρίου ,με αποτέλεσμα : την καταστροφή των δασικών χωματόδρομων, την παρεμπόδιση της κίνησης των πυροσβεστικών οχημάτων και των επισκεπτών του δάσους,τη πρόκληση θανατηφόρων ατυχημάτων σε βάρος της πανίδας του δάσους ,την ανεπανόρθωτη βλάβη της χλωρίδας λόγω της σκόνης που θα δημιουργείται από τη τριβή των ελαστικών πάνω στους χωματόδρομους ,αλλά και λόγω των χημικών αέριων ρύπων.

ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΙΤΙΚΩΝ-ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟΥ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΜΕΤΑΞΥ ΠΕΖΟΓΕΦΥΡΑΣ ΠΕΡΡΑΙΒΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΝΕΛ
Η περιοχή Κωνσταντινουπολίτικων θα πληγεί περισσότερο εξαιτίας της κατασκευής του εργοταξίου του έργου σε έκταση μεταξύ πεζογέφυρας Περραιβού και τούνελ Κωνσταντινουπολίτικων .
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΔΥΟ ΛΩΡΙΔΩΝ ΣΤΗΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ-ΜΠΟΤΙΛΙΑΡΙΣΜΑΤΑ
Στη κατασκευαστική φάση του έργου η γνωστή μας περιφειακή θα περιορίστει σε 2+2 λωρίδες ,από τις 3+3 που είναι σήμερα,με αποτέλεσμα μποτιλιαρίσματα και ρύπανση της ατμόσφαιρας.Για την ολοκλήρωση του έργου η Μελέτη Περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου κάνει λόγο για παράδοσή του το 2016.Τα δυσμενή όμως παραδείγματα του μετρό και των υπό κατασκευή οδικών αξόνων ,που διέκοψαν ή επιβράδυναν τις εργασίες λόγω οικονομικών δυσχερειών,μας προιδεάζουν για τα χειρότερα .
ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Η μείωση της κυκλοφορίας οχημάτων μέχρι και 40% τόσο στο κέντρο της πόλης όσο και στη περιφερειακή ,λόγω οικονομικής κρίσης,καθιστά το έργο ανεπίκαιρο και αμφιβόλου χρησιμότητας για τη Θεσσαλονίκη.
ΠΑΡΩΧΗΜΕΝΟ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΥΠΕΡΥΨΩΜΕΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ
Στη Βοστώνη,Νέα Υόρκη και Σαν Φρανσίσκο υπερυψωμένες λεωφόροι που κατασκευάστηκαν το 1930 σήμερα κατεδαφίζονται λόγω αυξημένης συχνότητας ατυχημάτων,υπερβολικά μεγάλου κόστους συντήρησης,σοβαρής υποβάθμισης του περιβάλλοντος .Το συνέδριο για τη νέα πολεοδομία ,που έγινε τον Σεπτεμβριο του 2012,κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι υπερυψωμένοι αυτοκινητόδρομοι,για τις πόλεις που αγωνίζονται για τη δαπανηρή συντήρησή τους,είναι ευλογία όταν κατεδαφίζονται,δίνουν ανάσα στο χώρο και αυξάνουν την αξία της γης.

Τον Απρίλιο του 2011 το νέο ρυθμιστικό για τη Θεσσαλονίκη θεωρούσε επιτακτική την ανάγκη αύξησης του πρασίνου στη πόλη και τη διεύρυνση του Σειχ Σου.
Με το σχεδιαζόμενο οδικό έργο :
το Σειχ Σου συρρικνώνεται ,αφού αποψιλώνονται τουλάχιστον 45.000 τ.μ. δάσους ,
το υπόλοιπο δάσος υποβαθμίζεται δραματικα από τα καυσαέρια,τη σκόνη και το θόρυβο
δεν λαμβάνονται μέτρα για τη προστασία της πανίδας και της χλωρίδας,
οι κάτοικοι της θεσσαλονίκης στερούνται πρακτικα της χρήσης του περιαστικού δάσους τόσο κατά το στάδιο της κατασκευής του έργου (εκρήξεις,δονήσεις,θόρυβοι,καυσαερια,κυκλοφορία φορτηγών στους δασικούς δρόμους,κατεδάφιση γεφυρών ),όσο και κατά το στάδιο της λειτουργίας (υψηλή στάθμη θορύβου,οπτική ρύπανση,αύξηση ρύπων ),σε μια χρονική περίοδο ,που λόγω οικονομικής κρίσης έχει αυξηθεί η επισκεψιμότητα του δάσους για άθληση και αναψυχή
οι κίνδυνοι πυρκαγιάς και ολοκληρωτικής καταστροφής αυξάνονται (σπινθήρες εξατμίσεων βαρέων οχημάτων,ρίψη αποτσίγαρων από τους οδηγούς που θα κινούνται στην υπερυψωμένη λεωφόρο,αποκοπή των πυροσβεστικών οχημάτων από το δάσος στο σταδιο της κατασκευής).

Σήμερα που γίνονται ορατές οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής και λαμβάνονται Μέτρα Ηπιας Κυκλοφορίας σε Γαλλία Αυστρία,Σουηδία ,Γερμανία κ.λ.π. με έμφαση στη μείωση των ταχυτήτων ,στην αναβάθμιση των δημοσίων συγκοινωνιών και των σιδηροδρόμων στην ενθάρρυνση του περπατήματος και της χρήσης ποδηλάτου ,η επιλογή κατασκευής νέου αυτοκινητοδρόμου ,που βασίζεται στη λογική της μεγαλύτερης αύξησης της κυκλοφορίας οχημάτων ,είναι προκλητική γιατί έρχεται να προσθέσει την περιβαλλοντική κρίση ,στην οικονομική που ταλαιπωρεί τη συντριπτική πλειοψηφία των συμπολιτών μας.

Advertisements

One comment on “ΠΕΤΑΕΙ, ΠΕΤΑΕΙ ……Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ

  1. H κατασκευή ιπτάμενων περιφερειακών τώρα σε game
    παρακάτω ο σχετικός σύνδεσμος

    Μόνο στην εικονική πραγματικότητα είναι ανεκτές τέτοιες επιζήμιες κατασκευές

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: