Σχολιάστε

Η ΣΕΟΥΛ ΚΑΤΕΔΑΦΙΖΕΙ ΥΠΕΡΥΨΩΜΕΝΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ ΚΑΙ ΑΝΑΠΝΕΕΙ ΞΑΝΑ

10452306_843111999039919_8878041929640300945_n
η φωτό από
https://www.facebook.com/greenrenaissance

Ο ποταμός ,που διασχίζει την πρωτεύουσα της Κορέας ,Σεούλ είναι ο Cheonggyeon και από το 1976 ήταν «θαμμένος» κάτω από έναν υπερυψωμένο αυτοκινητόδρομο μήκους 5,6 χλμ.
Η περιοχή υποβαθμίστηκε ραγδαία λόγω της ατμοσφαιρικής ρύπανσης,του μεγάλου δείκτη ηχορύπανσης και της εγκληματικότητας.
Το 2001 εκλέγεται δήμαρχος της πόλης ο Lee Myung-bak και αποφασίζει την καθαίρεση του αυτοκινητόδρομου,πιστός στις προεκλογικές του υποσχέσεις και στο 79,1 % του πληθυσμού της πόλης ,που ήταν αντίθετο με τη διατήρηση της «ιπτάμενης λεωφόρου».Η ιδέα και η μελέτη της κατεδάφισης του υπερυψωμένου αυτοκινητόδρομου ήταν του Dr. Kee Yeon Hwang συγκοινωνιολόγου,που ανέλαβε αργότερα τη θέση του διευθυντή έρευνας στο Κέντρο για την ανάδειξη του ποταμού Cheonggyecheon ,του Ινστιτούτου Ανάπτυξης της Σεούλ.
Το 2005 ολοκληρώνεται η κατεδάφιση του «ιπτάμενου αυτοκινητόδρομου» και γίνεται αποκάτασταση του ποταμού και της γύρω περιοχής με αποτέλεσμα οι κάτοικοι να αποκτήσουν ένα πράσινο πάρκο 5,6 χλμ. ,όπου μπορούν να βαδίζουν,να περιπλανιούνται ακόμη και να πλατσουρίζουν.Το ποτάμι εξελίχθηκε σε ενδιαίτημα νέων ειδών ψαριών και πουλιών.Η μέση θερμοκρασία στη πόλη μειώθηκε και οι τιμές των ακινήτων αυξήθηκαν μέχρι 300%.
Να σημειωθεί ότι ο δήμαρχος που πρωτοστάτησε στη καθαίρεση του υπερυψωμένου αυτοκινητόδρομου ήταν ο πρόεδρος της τεχνικής εταιρείας ,που τον κατασκεύασε.
Περισσότερα στους παρακάτω συνδέσμους:

http://grist.org/infrastructure/2011-04-04-seoul-korea-tears-down-an-urban-highway-life-goes-on/

http://www.preservenet.com/freeways/FreewaysCheonggye.html

Η ιδέα των υπερυψωμένων λεωφόρων (elevated highways) γεννήθηκε στις ΗΠΑ 1926 .Μέχρι το 1965 κατασκευάστηκαν 70.000 μίλια «ιπτάμενων αυτοκινητόδρομων»,που χρηματοδοτήθηκαν κυρίως από τον κρατικό προυπολογισμό.Από τη δεκαετία του 1970 δημιουργείται μια αντίστροφη τάση εξαιτίας του υψηλού κόστους συντήρησης,των αλλεπάλληλων ατυχημάτων,της υποβάθμισης του περιβάλλοντος.
Από το Σηάτλ και το Σαν Φραντσίσκο ,μέχρι τη Βοστώνη , το Βερολίνο και το Παρίσι

οι υπερυψωμένοι αυτοκινητόδρομοι καθαιρούνται και αντικαθίστανται από υπόγειους ή ισόγειους αυτοκινητοδρόμους,πλατείες και πάρκα.
Στην Ελλάδα,της οικονομικής κρίσης ,της μείωσης της οδικής κυκλοφορίας και της καταβαράθρωσης της αγοράς οχημάτων επελέγη,από το υπουργείο μεταφορών, η κατασκευή υπερυψωμένου αυτοκινητόδρομου -του πρώτου εν ελλάδι- στη Θεσσαλονίκη,πάνω από την υφιστάμενη περιφερειακή οδό σε επαφή με το περιαστικό δάσος της πόλης,Σειχ Σου.
Το σχεδιαζόμενο έργο είναι άχρηστο και ακριβό,όχι μόνο στην κατασκευή αλλά και στη συντήρησή του,ενώ οι επιπτώσεις του στο περιαστικό δάσος και στη ποιότητα ζωής των κατοίκων της πόλης είναι δυσανάλογα δυσμενείς
Το έργο έχει πληγεί με αίτηση ακύρωσης στο Συμβούλιο της Επικράτειας από την Επιτροπή Προστασίας του Σέιχ Σου ,η οποία θα συζητηθεί τον Οκτώβριο του 2014.

Περισσότερα για τον «ιπτάμενο αυτοκινητόδρομο» της Θεσσαλονίκης στον παρακάτω συνδεσμο:
https://forestsos.wordpress.com/2013/06/23/%CF%80%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B5%CE%B9-%CF%80%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B5%CE%B9-%CE%B7-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%86%CE%B5%CF%81%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%B7/

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: