Σχολιάστε

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕΤΑΙ ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΕΛΕΦΕΡΙΚ ΜΕΤΑΞΥ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΧΑΝΘ -ΘΕΑΤΡΟΥ ΔΑΣΟΥΣ

 

12715765_801087179996060_7790209472672785957_n

Αποσύρθηκε η πρόταση για κατασκευή τελεφερίκ ,που θα συνέδεε τη πλατεία ΧΑΝΘ ,με το Θέατρο Δάσους, κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θεσσαλονίκης ,στις 8/2/2016.Η αντιπολίτευση θεώρησε το έργο μη ώριμο ,ενώ για την οικονομική βιωσιμότητα δεν πείσθηκε ούτε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης,αν και το σχέδιο υπεραμύνθηκε ο Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος κ.Κουράκης.
Η Επιτροπή Προστασίας Σέιχ Σου κατέθεσε,στις 8/2/2016, στη Γραμματεία του Δημοτικού συμβουλίου κείμενο ,με το οποίο εκφράζει την αντίθεσή της στη κατασκευή τελεφερίκ,διότι θα αποτελέσει τον Δούρειο Ιππο για την εισβολή της πόλης στο Σέιχ Σου και τονίζει :

«Σε περίπτωση που το έργο συντελεστεί,σύντομα θα ζητηθεί η επέκτασή του μέχρι την υψηλότερη κορυφή του δάσους το «Κράνος» ή ακόμη και το Φιλίππειο,όπου θα κατασκευαστούν τα απαραίτητα συνοδά έργα (καφετέριες,ταβέρνες,ψησταριές) και άλλες ευκολίες ,απευθυνόμενες σε ένα πληθυσμό ,που διαπαιδαγωγείται στην καθιστική ζωή, στον καναπέ ή στο κάθισμα του τελεφερίκ, που πολύ λίγο διαφέρουν μεταξύ τους.
Ηδη η κατασκευή του κλάδου μέχρι το θέατρο δάσους θυσιάζει μεγάλο αριθμό δέντρων, για τη θεμελίωση ενός εκ των πυλώνων του «φαραωνικού» έργου ,,προκαλώντας όχληση, για την παρακείμενη χλωρίδα και πανίδα καθώς και για τους περιπατητές.»

Ολόκληρη η επιστολή διαμαρτυρίας παρακάτω :

«Μπορεί η κλιματική αλλαγή και η μείωση των χιονοπτώσεων ,σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση,να απειλούν τη βιωσιμότητα της βιομηχανίας του σκι,ωστόσο όλα αυτά δε φαίνεται να ανησυχούν τους κατασκευαστές τελεφερίκ και αναβατήρων,που βρήκαν νέο πεδίο δόξης λαμπρό, φυτεύοντας το βαρύ εξοπλισμό τους από καμπίνες, συρματόσχοινα,πυλώνες και σταθμούς στο αστικό περιβάλλον,προβάλλοντας το τελεφερικ, στις πολεις ,σαν οικολογικό Μέσο Μαζικής Μεταφοράς.

Πέρα από το γεγονός ότι καμπίνες,πυλώνες,συρματόσχοινα παράγονται με παραδοσιακούς τρόπους που ρυπαίνουν το περιβάλλον, η λειτουργία τους βασίζεται στην ηλεκτρική ενέργεια,η οποία παράγεται σε συντριπτικά ποσοστά από λιθάνθρακα και λιγνίτη,ενώ οι εγκαταστάσεις του τελεφερίκ προκαλούν αναμφίβολα σοβαρή οπτική ρύπανση, «μπουκώνοντας» ακόμη περισσότερο το αστικό τοπίο,τόσο το εναέριο τμήμα του (συρματόσχοινα,καμπίνες) ,όσο και το επίγειο τμήμα του (κτίρια αφετηρίας και τερματισμού εμβαδού 300-500 τ.μ. ,πυλώνες ).Σε αυτά προστίθενται και ζητήματα ασφάλειας ,αφού σε συνθήκες ανέμου και καταιγίδας οι σταθμοί πρέπει να μη λειτουργούν,ενώ σε περίπτωση βλάβης ή διακοπής του ρεύματος ακινητοποιούνται όλες οι καμπίνες, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να αιωρούνται δεκάδες μέτρα πάνω από το έδαφος ,μέχρι να να έρθει η σχετική βοήθεια.

Οι πληροφορίες ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης αναθερμαίνει το ενδιαφέρον του για την κατασκευή τελεφερίκ στη πόλη μας, για όλους τους παραπάνω λόγους,δε μπορεί παρά να προκαλεί προβληματισμό και ανησυχία.

Η επιλογή χρήσης τελεφερίκ σα Μέσο Μαζικής Μεταφοράς επιλέγεται, είτε για παράκαμψη κάποιου εμποδίου (ποτάμια,βουνά,επικίνδυνες συνοικίες) ,είτε λόγω της αδυναμίας κατασκευής δρόμων σε συγκεκριμένες περιοχές, λόγω του αναγλύφου ή της γεωγραφικής τους θέσης .Ετσι επιλέχθηκε η κατασκευή αστικού τελεφερίκ στο Ρίο της Βραζιλίας,που συνέδεσε τις φαβέλλες με την πόλη.

Στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης οι προβαλλόμενοι λόγοι κατασκευής τελεφερικ ,που θα συνδέει τη ΧΑΝΘ με το θέατρο δάσους σαν εναλλακτικό μέσο μαζικής μεταφοράς έίναι έωλοι και ανυπόστατοι και αυτό για τους παρακάτω λόγους.

Τα Μαζικά Μέσα Μεταφοράς έχουν το χαρακτηριστικό να συνδέουν περισσότερες περιοχές μεταξύ τους , πραγματοποιώντας «στάσεις» ‘η κατασκευάζοντας «σταθμούς» στις περιοχές που θα επιλεγούν. Στην προκείμενη περίπτωση θα συνδέονται δύο σημεία, η πλατεία της ΧΑΝΘ με το θέατρο δάσους,στο οποίο η εγγύτερη κατοικημένη περιοχή απέχει εκατοντάδες μέτρα,που είναι οι παρυφές του συνοικισμού του Αγ Παύλου. Συνεπώς το τελεφερικ δεν αποτελεί εναλλακτικό μέσο μεταφοράς, αφού δε συνδέει κατοικημένες περιοχές και μάλιστα με περισσότερες «στάσεις» ,που θα τις εξυπηρετούσαν.

Το τελεφερίκ κατασκευάζεται σε περιοχές ,όπου δεν υπάρχουν δρόμοι γιατί η κατασκευή τους είναι αδύνατη ή συνεπάγεται υψηλό κόστος. Στην προκείμενη περίπτωση η Λεωφόρος Όχι ,εξυπηρετεί την κίνηση ,χωρίς προβλήματα, των ΙΧ οχημάτων καθώς και του λεωφορείου αριθμός 24.

Σε όλα τα παραπάνω αν προστεθεί ότι ο ζωολογικός κήπος οδεύει προς κατάργηση ,η μόνη χρήση θα ήταν η εξυπηρέτηση, όσων θεατών θα επέλεγαν αυτό το μέσο μεταφοράς ,για να μεταβούν στο θέατρο δάσους,στο οποίο πραγματοποιούνται 15-20 παραστάσεις και συναυλίες το χρόνο,κατά την καλοκαιρινή περίοδο.Συνεπώς αυτό κάνει ασύμφορο, οικονομικά, το όλο εγχείρημα.

Από όλα τα παραπάνω , βγαίνει αβίαστα το συμπέρασμα, ότι το τελεφερίκ θα εξυπηρετήσει ,την εισβολη της πόλης στο περιαστικό δάσος ,το πολύπαθο από καταπατήσεις και πυρκαγιές Σέιχ Σου,που ευτυχώς σαν αναδασωτέα έκταση προστατεύεται επαρκώς από επίδοξους «αξιοποιητές».

Σε περίπτωση που το έργο συντελεστεί,σύντομα θα ζητηθεί η επέκτασή του μέχρι την υψηλότερη κορυφή του δάσους το «Κράνος» ή ακόμη και το Φιλίππειο,όπου θα κατασκευαστούν τα απαραίτητα συνοδά έργα (καφετέριες,ταβέρνες,ψησταριές) και άλλες ευκολίες ,απευθυνόμενες σε ένα πληθυσμό ,που διαπαιδαγωγείται στην καθιστική ζωή ,στον καναπέ ή στο κάθισμα του τελεφερίκ, που πολύ λίγο διαφέρουν μεταξύ τους.

Ηδη η κατασκευή του κλάδου μέχρι το θέατρο δάσους θυσιάζει μεγάλο αριθμό δέντρων, για τη θεμελίωση ενός εκ των πυλώνων του «φαραωνικού» έργου ,,προκαλώντας όχληση, για την παρακείμενη χλωρίδα και πανίδα καθώς και για τους περιπατητές
.
Η επαπειλούμενη κατασκευή σταθμού τερματισμού του τελεφερίκ στο πάρκινγκ του θέατρου δάσους ,που σημειωτέον είναι αναδασωτέα έκταση,θέτει ζητήματα νομιμότητας,αλλά και ασφάλειας του περιαστικού δάσους ,που αποτελεί το μοναδικό πνεύμονα πρασίνου για την πόλη μας,γι αυτό επιβάλλεται να μείνει ανέπαφο από εμπορευματικές αξιοποιήσεις ,που θυσιάζουν το φυσικό περιβάλλον στο βωμό του κερδους.»

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: